Den seneste kundetilfredshedsundersøgelse, foretaget af Innologic, indeholder særdeles positive tilbagemeldinger fra kunderne, når det gælder både service og produkter. Alligevel er der områder, hvor ledelsen vurderer, at Innologic kan blive bedre. Innologic ønsker at differentiere sig yderligere i fremtiden, og derfor har ledelsen valgt at investere i et dedikeret konsulentudviklingsforløb med fokus på kommunikation og forventningsafstemning.

Henrik Bang, CEO & Partner
Innologic er allerede førende på BI-markedet, men alligevel vil virksomheden være endnu bedre. For selv om stærke faglige kompetencer og en tilbundsgående forretningsforståelse definerer virksomheden og dens konsulenter i dag, så bliver det i fremtiden endnu mere vigtigt at besidde veludviklede kommunikations- og samarbejdsevner, pointerer CEO og partner Henrik Bang.
”Kompetencemæssigt bygger vores virksomhed på tre søjler, nemlig tekniske færdigheder, forretningsforståelse og konsulentprofilen. Sidstnævnte er et ofte overset, men vigtigt parameter i kundernes totaloplevelse af vores produkter og services. Netop af den årsag valgte vi at investere i et udviklingsforløb med Unik HR. Det har givet konsulenterne de rette værktøjer til den daglige kommunikation med kunderne, så de er bedre rustet til at forventningsafstemme, behovsafdække og ikke mindst samarbejde med kunden igennem hele projektforløbet. Allerede i dag har de personlige kompetencer, som konsulenterne har erhvervet gennem forløbet, givet et ekstra løft til den service, vi yder over for kunderne, men de er også redskaber, som konsulenterne og virksomheden kan bruge internt.”
Konsulentudviklingsforløbet har givet Innologics medarbejdere et nyt fælles sprog til at adressere de mere bløde dele af leverancen samt metoder til at give og modtage feedback. Konsulenterne bruger i dag i langt højere grad hinanden til sparring og problemløsning inden for alle dele af leverancen.
Fremtiden er rådgivende salg, service og samarbejde
Konsulentudviklingsforløbet har da også ifølge administrerende direktør i Unik HR, Lise Holt Olesen, givet Innologics medarbejdere muligheden for at udvikle sig til ”fuldendte konsulenter”. For mens der ikke er nogen tvivl om, at deres faglige kompetencer og forretningsforståelse er helt i top, har forløbet åbnet op for at forstå deres egne stærke og svage sider, siger hun.

Lise Holt Olesen, Adm. direktør, Unik HR
”Innologics kunder er selvfølgelig interesseret i virksomhedens produkter. Men de vægter også samarbejde og god service utroligt højt. Ved at give konsulenterne værktøjer til at indgå mere konstruktivt i feedback, forhandling og prioritering af opgaver sammen med kunderne, kan Innologic i endnu højere grad fungere som rådgivere og sparringspartnere over for kunderne, og det er vigtigt nu – men det bliver endnu vigtigere i fremtiden.” Lise Holt Olesen påpeger endvidere, at virksomheden ved at investere i konsulenternes personlige kompetencer og kommunikationsværktøjer viser både medarbejderne og kunderne, at den vægter fastholdelse meget højt. Derfor forventer hun, at udviklingsforløbet hurtigt vil kunne ses ikke kun på bundlinjen men også i konsulenternes professionalisme, engagement og arbejdsglæde.
Vi tager kunderne meget alvorligt

Morten Kjeldsted, Partner og HR-ansvarlig
Netop kundernes oplevelse af Innologics konsulenter som samarbejdspartnere er vigtig, da Innologic oplever, hvordan mennesket eller konsulenten i mødet med kunden ofte er vægtet lige så højt som fagligheden. Dette fremgik også af den seneste kundeundersøgelse, og eftersom Innologic vil være førende på BI-markedet på alle parametre, er det vigtigt at ruste medarbejderne bedst muligt, siger partner og HR ansvarlig Morten Kjeldsted.
”Selv om vores konsulenter fortrinsvis er akademikere og har meget lang erhvervserfaring, kan vi alle blive endnu bedre klædt på til at klare hverdagens udfordringer. Det har vi gjort igennem dette forløb – både fordi vi ønsker at fastholde vores dygtige medarbejdere og samtidig tage vores kunder yderst alvorligt. Når de oplever god service og et godt samarbejde med os, vil det på sigt lede til mersalg og større tilfredshed – begge dele noget, Innologic skal leve af nu og i fremtiden.”
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Henrik Bang CEO og Partner Mobil: 31 63 41 31
Mail: bang@innologic.dk