Innologic kan den 9. april 2015 fejre 10 års jubilæum som Danmarks eneste rendyrkede SAP BI-hus. En stor del af succesen skyldes virksomhedens evne til at levere innovative Business Intelligence-løsninger til en række af de største private og offentlige virksomheder herhjemme og i Norden. Løsninger, der vel at mærke giver kunderne dyb indsigt og overblik.
Det er en næsten ubrudt vækstlinje, der gennem de seneste 10 år har kendetegnet Innologics solide succes på den danske SAP BI-scene. Virksomheden blev i sin tid etableret, fordi stifterne så en oplagt mulighed i at bygge bro mellem SAP AGs avancerede business intelligence-teknologi og de høje krav om indblik og overblik, der stilles rundt om i de største virksomheder. Derfor har Innologic helt fra begyndelsen bygget sin forretning på erfarne konsulenter, der formår at kombinere forretning og teknik. Det betyder, at styringsmodeller, data warehouse-strategier, projektledelse, datamodellering, programmering og test er kernekompetencer hos Innologics nøje udvalgte medarbejdere.
Kickstart af kundernes implementering
Under finans- og gældskrisen mødte Innologic for første gang en udfordring i markedet. Det skete i form af outsourcing til lavtlønslande, hvor de lavere lønomkostninger skulle sikre, at kunderne opnåede en besparelse på BI-budgettet. Som en konsekvens heraf valgte Innologic at optimere sin leverancemodel, og derfor leverer virksomheden i dag en række egenudviklede produkter, der kickstarter kundernes implementeringsprojekter, så Innologic langt hurtigere end tidligere kan levere reel forretningsværdi.
Kompleksiteten på BI-området betyder, at det er nødvendigt med en tæt relation mellem vores kunders forretningsbrugere og vores egne BI-konsulenter. Ellers er det umuligt at sikre, at løsningen opnår den krævede værdi. Innologics produkter og konsulenter kombinerer både forretningsmæssige og tekniske BI-kompetencer, og det betyder, at vi i dag står med en konkurrencefordel, der gør, at vi meget hurtigt kan skabe resultater i samarbejde med vores kunder, siger Lars Millgaard, partner og medstifter af Innologic.
Stærkt rustet
Meget tyder lige nu på, at markedet for alvor er på vej ud af krisen. For at fastholde den konkurrencemæssige fordel er strategien for Innologic derfor at investere intensivt i både medarbejder-kompetencer og produktudvikling. Det betyder eksempelvis, at medarbejderne løbende certificeres i SAP Business Warehouse, SAP Business Objects, HANA, m.v. Desuden er det en del af virksomhedens DNA og kultur, at medarbejderne i høj grad søger inspiration hos hinanden og eksternt i netværk og fagmiljøer.
Vi har kæmpet hårdt for at nå hertil, hvor vi er i dag, og ledelsen i Innologic er meget bevidste om, at det fremover kræver en endnu større indsats at fastholde og udbygge vores succes i BI-markedet. Vi har over det seneste år certificeret alle vores konsulenter i de nyeste versioner af den software, vi arbejder med, og desuden har vi gennemført et udfordrende konsulent-udviklingsprogram sammen med UNIK HR. Det gør, at vi hen over de kommende år står stærkt rustet til at kunne præsentere en række nyheder og tiltag, som vi føler os overbeviste om, vil skabe endnu større forretningsmæssige fordele for vores kunder, forklarer en af Innologics andre stiftere og nuværende partner Keld Pilegaard.
At Innologic har noget at have både vækst og succes i, ses tydeligt på kundelisten. Den tæller blandt andet Arla, Banedanmark, A.P. Møller Maersk, LEGO, Royal Greenland, Novo Nordisk og Vestas m.fl.
Innologic har siden etableringen løst mere end 250 BI-projekter og har siden 2007 været SAP Service Partner. I 2014 opnåede Innologic for første gang titlen ’SAP Recognized Expertise in Data Warehousing’ som de eneste I Norden.
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Lars Millgaard, Partner, tlf. 31 63 41 63 / e-mail: millgaard@innologic.dk