KPI Engine
I moderne virksomheder sættes BI-afdelinger ofte under pres, når rapporteringsbehovene skifter, og forretningen kræver hurtige leverancer. Udfordringerne bliver større, når der er tale om tværgående KPI-rapporteringsløsninger, der skal dække interne, kendte data og også eksterne data. Og med den hastigt voksende datamængde og mulighederne for at opnå realtids-rapportering stilles der større og større krav til en agil BI-afdeling, som kan tilpasse sig hurtigt i forhold til ændrede strategier og målepunkter.
Autonomi og omstillingsparathed
Lang IT-implementeringstid og udviklingscyklus kan skabe en distance mellem forretningen og IT afdelingen og efterlade en frustration i uforløste forventninger. Fra IT-afdelingen er stabilitet og kvalitet i fokus og forudsætter kravsspecifikation, udvikling, test, dokumentation m.m.
Hurtig information til forretningen
KPI Engine flytter ansvaret ud til controlleren og giver en frihed til på egen hånd at forvalte KPI-rapporteringen mod forretningen. Resultatet er en langt mere smidig og agil proces med færre involverede parter. Et handlekraftigt og beslutningsdygtigt controller-team, som kan imødekomme forretningens krav til KPI-opfølgning og –tilpasninger.
Intuitivt og visuelt
I tilknytning til KPI-motoren præsenteres resultaterne i et intuitivt og grafisk dashboard. I får et overblik over informationer i forhold til nuværende status og fokus, historisk trend samt benchmark på tværs i organisationen. Efter behov kan I også bevæge sig ned ind i dybere analyse fra applikationen.