• Rådgivning
    • BI Rådgivning
    • BI Planning
  • Løsninger
    • Autorisationer
    • Change Documentation
    • Master Data Maintenance
    • BI Monitor
    • BI Sticky Variables
    • KPI Engine
    • Spend Intelligence
    • Uddannelse
  • Blog
  • Nyheder
  • Karriere
  • Kontakt
  • Om Innologic
    • Om os
    • Værdier
    • Management
  • Privacy policy
Telefon: +45 31 63 41 00 / Mail: contact@innologic.dk
  • Nyhedsbrev
  • Dansk
  • English
  • Rådgivning
    • BI Rådgivning
    • BI Planning
  • Løsninger
    • Autorisationer
    • Change Documentation
    • Master Data Maintenance
    • BI Monitor
    • BI Sticky Variables
    • KPI Engine
    • Spend Intelligence
    • Uddannelse
  • Blog
  • Nyheder
  • Karriere
  • Kontakt
  • Om Innologic
    • Om os
    • Værdier
    • Management
  • Privacy policy

Banedanmark

9. januar 2016

Banedanmark sætter SAP support på skinner

En aftale med Innologic om support på SAP BI giver Banedanmark nem og hurtig adgang til et bredt panel af 25 eksperter med forskellige kompetencer.

Banedanmarks Jesper Gerner, SAP BI Lead, kan i kraft af supportaftalen med Inno­logic supplere de interne BI kompetencer med eksterne SAP BI eksperter og der­med få løst opgav­er­ne på en hurtig og fleksibel måde.

Vi er meget tilfredse med vores supportaftale med Innologic, for den gør, at vi hurtigt kan få løst kom­­­­­pli­cerede supportopgaver inden for Business Intel­li­gen­ce, siger han.

Høj grad af self-service

Analyse- og superbrugerne i SAP klarer de fleste op­gav­er selv, og superbrugerne kan på egen hånd skabe og uploade budgetter samt skifte versioner i for­bin­del­se med månedsskift. Brugerne anvender BI load Moni­tor, hvor de kan abonnere på information om load sta­tus på deres rapporter. Dette gør, at de til enhver tid kender load status på de rapporter de anvender, og at information om load status målret­tes efter behov uden IT involvering.

Hele supportprocessen omkring SAP BI er logisk og ef­fek­tiv; supportbehovet registreres i Solution Ma­na­ger, og der er afsat et budget til korrektion, så even­­tuelle fejl hurtigt kan elimineres. Ændringer, som ikke er ”fejl” estimeres, hvorefter rapport­eje­r­en skal accep­tere estimatet, før ændringen gen­nem­­­føres.

SAP BI superbrugerne er 1. level of support, og det er dem, der opretter ”supportlogs” i Solution Ma­na­ger. Når der ændres i en log, sendes der en e-mail til ”op­ret­­ter” og ”ansvarlig”, og dermed kan super­brugerne føl­ge status over deres support­fore­spørgsler. De min­dre sup­portopgaver kan Innologic gennemføre uden at konsulenterne er til stede on-site, og det gør, at Bane­dan­marks brugere hurtigt får en løsning på de pro­blemer, som de sidder med.

Ligeværdigt samarbejde

Aftalen med Innologic rummer både support, oplæring og dokumentation, hvilket betyder, at BI-afdeling­en altid har kontrol over hele processen fra start til slut. Supportbehovet registreres som logs i Solution Ma­nager, der bruges til at styre alle opgav­er. Det er superbrugerne, som prioriterer de enkelte logs, og SAP BI lead planlægger på regelmæssige møder med Innologic udførelsen af de indkomne logs, siger Jesper Gerner.

Det er en intelligent og fleksibel aftale, der sikrer Banedanmark hurtig udrykning, når der opstår ud­fordringer – uden, at vi skal have en hel hær af kon­sulenter siddende hver dag. Det giver samlet set en meget god økonomi for Banedanmark, for nu kan vi nøjes med at koble eksterne it-kon­su­lenter på, når der er behov for det, siger Jesper Gerner og fort­sætter:

Innologics kompetencer gør, at jeg altid kan få stra­tegisk sparring, og vi har lige fra begyndelsen ople­vet, at vores henvendelser bliver håndteret af konsu­lenter med mange års erfaring og ekspertise, siger han.

Banedanmark er nået rigtig langt med Business Intel­ligence, men der er stadig indsatsområder, hvor man ønsker at blive bedre og løbende skabe for­bedringer. Denne udvikling understøttes netop af supportaftalen, der er en prioritet for Innologic.

Vi har internt truffet en strategisk beslutning om udelukkende at allokere seniorkonsulenter til Bane­­­­dan­marks supportaftale, og det betyder, at vores kon­­su­lent­er både kan understøtte den dag­lige drift og Bane­danmarks behov for strategisk sparring, siger Lars Millgaard, Innologic.

Den strategiske sparring dækker bl.a. SAP BI strategi og produkt-/versionsvurderinger, som løbende forbedres kvalitets- og tidsmæssigt.

Vi styrer især efter områder, hvor analyser viser, at der er mulighed for forbedring og effek­ti­vi­se­ring. Vi er rigtig godt på vej – vores Business Intel­ligence løs­ning­er er meget bedre i dag, generelt mere bruger­venlige og brugergrænsefladen er og­så godt på vej til at blive et hverdagsredskab for mange af kolleg­erne i Banedanmark, slutter Jesper Gerner.

Vil du vide mere om BI Monitor?

Om Banedanmark

Banedanmark er en statsvirksomhed under Transport­ministeriet med ansvar for at vedlige­holde, forny og udbygge jernbanen, så den hele tiden har en tilstand og kapacitet, som gør det mu­ligt at køre tog i Danmark.

Banedanmark har 2.277 engagerede medarbejdere, som arbejder hver dag året rundt på at sikre, at tog­tra­­fikken kan afvikles smidigt og til tiden. Bane­danmark styrer og overvåger togtrafikken, hvor godt 3.000 tog hver dag kører på det mere end 2.000 kilometer lange statslige jernbanenet i Danmark.

Banedanmark sørger for, at passagerne bliver infor­meret om togtrafikken på mere end 300 stationer rundt om på fjernbanen. Der er dagligt cirka 45.000 af­gange og ankomster. Og når trafikken ikke kører helt efter planen, er det Banedanmarks opgave sam­men med operatørerne at give klar information om mulige al­ter­nativer.

For yderligere information, se www.banedanmark.dk

Kontakt i Banedanmark: Jesper Gerner

Kontakt i Innologic: Partner Lars Millgaard, tlf. +45 3163 4163

 

Skrevet af Jacob Lange, Lange PR

Kontakt Innologic

Hvis du har brug for yderligere information om Innologics løsninger, er du velkommen til at kontakte os:

  • contact@innologic.dk
  • +45 31 63 41 00

Nyhedsbrev

Hold dig opdateret med de seneste nyheder fra Innologic ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Kontakt os

Innologic har 100% fokus på løsninger indenfor Analytics, og besidder her særlig ekspertise indenfor SAP Business Warehouse og SAP Business Objects. Herudover er der en række brancher, hvor vi har særlig dyb viden og erfaring.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om vores IT-løsninger, ønsker forretningsrådgivning, IT-support m.m. Vi er bredt repræsenteret i hele landet med hovedkontor i København.

Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe med netop jeres udfordringer.

Vi transformerer data til information – og skaber overblik!


Kontakt form (footer)
Sender

Innologic A/S
Danmarksvej 26
8660 Skanderborg
Telefon: +45 31 63 41 00 
Mail: contact@innologic.dk

Innologic A/S
Marielundvej 43B, 1.tv
2730 Herlev
Telefon: +45 31 63 41 00
Mail: contact@innologic.dk

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

All rights reserved / Innologic 2019

Følg os på LinkedIn